მათემატიკის
წრე მე-10დ
კლასში ( პედაგოგი მარინა ჯახაია)
მათემატიკა ასრულებს შუამავლის როლს ადამიანსა და
ბუნებას შორის, მისი გამოყენების საზღვრები განსაკუთრებით მნიშვნელოვნად გაიზარდა
XXI საუკუნეში, როცა ცხოვრებაში დამკვიდრდა ელექტრონული და გამოთვლითი მანქანები, მათემატიკის
ავტორიტეტი ერთი ასად ამაღლდა.
სასკოლო
მათემატიკური განათლების პროცესში განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება წრეობრივ მუშაობას.
მას შეუძლია მოსწავლეებში გამოიმუშაოს ინტერესი და სიყვარული მათემატიკისადმი. სწორედ
ამ მიზნით ჩამოვაყალიბეთ მათემატიკის წრე .
წრის სახელწოდება: ,,პითაგორა“
მათემატიკის წრის მიზნები
და ამოცანები :
Ø მათემატიკისადმი
ინტერესის და სიყვარულის გამომუშავება;
Ø მათემატიკური
აზროვნების დახვეწა;
Ø მათემატიკური
ამოცანების კლასიკური და წარმოდგენითი მსჯელობის უნარის გამომუშავება;
Ø განსაკუთრებით
მათემატიკისადმი მიდრეკილების მქონე ბავშვების გამოვლენა;
მათემატიკის წრეში მოსწავლეთა
ჩართულობა ხელს შეუწყობს:
·
მოსწავლეთა
დაინტერესებას მათემატიკისადმი;
·
სხარტი, ლაკონური
აზროვნების ჩამოყალიბებას;
·
თანამშრომლობითი
უნარის განვითარებას;
·
პასუხისმგებლობის
გაზრდას;
·
თვითკრიტიკულობის უნარის განვითარებას.
წრე მუშაობს ორშაბათი
14:20-15:20
წრეში გაერთიანებულია
6 მოსწავლე
1.ბედოიძე თორნიკე
2. ფარულავა ირინა
3.კეკუა თათული
4.რევაზიშვილი სალომე
5.სარდლიშვილი მარიამი
6.ცირდავა ნანა
წრის სამუშაო პროგრამა
2019-2020 სასწავლო წელი
I სემესტრი
N1
|
თემა
|
აქტივობის აღწერა
|
რესურსი
|
დრო
|
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები. შეხვედრა
მე-6 კლასის მოსწავლეებთან. სამუშაო თემატიკის გაცნობა
|
სამუშაო პროგრამის განხილვა,საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა . სამუშაო
გრაფიკის დადგენა
|
რვეული, დაფა, ცარცი,
|
4.10.2019წ
|
|
2
|
სიმრავლე.ქვესიმრავლე.ვენის დიაგრამები
|
ამოცანების
ამოხსნა სიმრავლეებზე მომედებებზე . ქვესიმრავლეთა რაოდენობის დადგენა.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,დამხმარე მასალები ინტერნეტიდან
|
7.X.2019
|
|
3
|
რაციონალური რიცხვები. რაციონალური რიცხვების ჩაწერა სხვადასხვა ფორმით
|
რაციონალური რიცხვების ჩაწერა სხვადასხვა ფორმით ,შედარება
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,დამხმარე მასალები ინტერნეტიდან
|
14.X.2019
|
|
4
|
ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლე
|
ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლის ცნება , მისი წარმოდგენა ვენის დიაგრამით.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,დამხმარე მასალები ინტერნეტიდან
|
21.X.2019
|
|
5
|
ფესვი. წილადმაჩვენებლიანი ხარისხი
|
n-ური ხარისხის
და წილადმაჩვენებლიანი ხარისხის განსაზღვრება. მათი თვისებების გამოყენებით სავარჯიშოების
ამოხსნა.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი
|
28.X.2019
|
|
6
|
რიცხვითი შუალედები
|
რიცხვითი შუალედების გამოსახვა საკოორდინატო წრფეზე.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,
|
4.X.2019
|
|
7
|
წრეწირის სიგრძე.წრის ფართობი
|
წესიერ მრავალკუთხედზე შემოხაზული და ჩახაზული წრეწი -რების რადიუსე
-ბის, ფართობების , სიგრძეების გამოვ თვლა.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,დამხმარე მასალები ინტერნეტიდან
|
11.XI.2019
|
|
8
|
სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებების მაგალითები.ფუნქცია
|
ფუნქციის განსაზღვრის და მნიშვნელობათა არის პოვნა.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,დამხმარე მასალები ინტერნეტიდან
|
18.XI.2019
|
|
9
|
ფუნქციის მოცემის ხერხები
|
ფუნქციის გამოსა ხვა ცხრი ლით, წყვილებით, ფორ მულით,სქემის
სა შუალებით.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,პროექტორი,კომპიუტერი
|
25.XI.2019
|
10
|
ფუნქციის გრაფიკი
|
სხვადასხვა ფორ -მით მოცემული ფუნქციების გრა -ფიკების
აგება
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარცი,დამხმარე მასალები
ინტერნეტიდან
|
2.XII.2019
|
11
|
ფუნქციის თვისებები
წრფივი ფუნქცია.მოდულის
შემცველი ფუნქციები
|
ფუნქციის თვისებების
განხილვა
წრფივი ფუნქციის თვისებების განხილვა და მათი გამოყენები
თ გრაფიკის აგება
|
სახელმძღვანელო, რვეული, და ფა, ცარცი, დამ ხმარე
მასა ლე ბი ინტერნეტიდან
სახელმძღვანელო, რვეული, და ფა, ცარცი, და მხმარე
მასალები ინტერნეტიდან
|
9.XII.2019
|
12
|
მონაცემთა ანალიზი.სტატისტიკა
|
მონაცემთა მოპო ვების ხერხები, მონაცემთა წარმოდგენის
საშუალებები.სტატისტიკური მახასიათებლების პოვნა.
|
სახელმძღვანელო, რვეული, დაფა, ცარ ცი, დამხმარე მასა
ლები ინტერ ნეტიდან
|
16.XII.2019
|
დასწრების აღრიცხვა
N
|
გვარი
|
სახელი
|
თარიღი
|
ხელმოწერა
|
1
|
ბედოიძე
|
თორნიკე
|
||
2
|
ფარულავა
|
ირინა
|
||
3
|
კეკუა
|
თათული
|
||
4
|
რევაზიშვილი
|
სალომე
|
||
5
|
სარდლიშვილი
|
მარიამ
|
||
6
|
ცირდავა
|
ნანა
|
|
მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
---------------------------------------------------------
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
- --------------------------------------------------------
3.საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
---------------------------------------------------------
4.
იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
---------------------------------------------------------
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2
3 4 5 6
7 8 9
10
მშობლის კითხვარი
გვარი ,სახელი
----------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
---------------------------------------------------------
2.
საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის
გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
---------------------------------------------------------
3.
საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ
არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
---------------------------------------------------------
4.
იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო
მოსწავლეთათვის?
---------------------------------------------------------
5.
რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
2019 წლის 4 ოქტომბერს პირველად შეიკრიბნენ
მათემატიკის წრის წევრები. მათ გავაცანი საწრეო მუშაობის მიზანი და ამოცანები. აგრეთვე ის, რომ წრე ჩატარდება ყოველ ორშაბათს
14:20-15:20 საათზე . შემდეგ გავაცანი სამუშაო პროგრამა და კონკრეტულად ის საკითხები, რომლებზეც გვექნება მუშაობა პირველი სემესტრის განმავლობაში.
7 ოქტომბერს მორიგი მეცადინეობა ჩატარდა.მოსწავლეებმა განიხილეს სიმრავლეთა ჩაწერის ხერხები ,შეასრულეს მოქმედებები სიმრავლეებზე.ვენის დიაგრამების გამოყენებით ამოსხნეს ამოცანები. ფორმულის მეშვეობით
გამითვალეს ქვესიმრავლეთა რაოდენობა .მოსწავლეებმა გაიღრმავეს ცოდნა სიმრავლეებზე . წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
14 ოქტომბერს შედგა წრის მორიგი მეცადინეობა. ამ მეცადინეობის მიზანი იყო რაციონალური რიცხვების ჩაწერა სხვადასხვა
ფორმით , მათი შედარება.მოსწავლეებში მოხდა ცოდნის განმტკიცება და გაღრმავება.
21 ოქტომბერს ჩატარდა წრის მორიგი მეცადინეობა. ამ მეცადინეობის მიზანი ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლის ცნება შემოღება. მისი წარმოდგენა
ვენის დიაგრამის სახით .მოსწავლეებმა შეარულეს სავარჯიშოები წმინდა და შერეული პერიოდული
ათწილადების წილადად ჩაწერაზე . ბავშვებმა ინტერესით განიხილეს
თითოეული საკითხი .
28 ოქტომბერს ჩატარდა წრის მორიგი მეცადინეობა. მოსწავლეებმა გაიხსენეს კვადრატული ფესვის ცნება ,თვისებები შეადარეს
ისინი n-ური ხარისხის ცნებას
და თვისებებს. ამოხსნეს შესაბამისი სავარჯიშოებიდან მაგალითები. საწრეო მუშაობა ძალიან პროდუქტიული გამოდგა და მოსწავლეებს განუმტკიცა ცოდნა კონკრეტულ საკითხებში.
4 ნოემბერს ჩატარდა სამუშაო წრის მეცადინეობა,რომლის მიზანი იყო მოსწავლეები დაუფლებოდნენ საკოორდინატო ღერძზე შუალედების გამოსახვას.მოსწავლეებმა გაიხსენეს საკოორდინატო წრფის
განმარტება, იპოვეს მისი საშუალებით შუალედების თანაკვეთა და გაერთიანება
.გაიღრმავეს ცოდნა ამ საკითხთან დაკავშირებით. წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
11 ნოემბერს ჩასატარებელი სამუშაო წრის მიზანი იყო წესიერ მრავალკუთხედზე შემოხაზული და ჩახაზული წრეწირების
რადიუსების, ფართობების , სიგრძეების გამოვ თვლა.ამოხსნეს პრაქტიკული ხასიათის ამოცანები განივი კვეთის ფართობების გამოთვლაზე.წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
18 ნოემბერს შედგა მორიგი სამუშაო წრის მეცადინეობა, რომლის მიზანი იყო ფუნქციის განსაზღვრის
და მნიშვნელობათა არის პოვნა. მოსწავლეებმა
მოიყვანეს მაგალითები ჩვენს ირგვლივ არსებულ ფუნქციურ დამოკიდებულებაზე. შეადგინეს
ამ დამოკიდებულებათა მათემატიკური მოდელი. მუშაობა ჩატარდა საინტერესოდ და ხალისიანად.
25 ნოემბერს შედგა მორიგი სამუშაო წრის მეცადინეობა,
რომლის მიზანი იყო ფუნქციის მოცემის სხვადასხვა ხერხების განხილვა. განიხილეს
პრაქტიკული ხასიათის ამოცანები და შეასრულეს მათი გამოსახვა ცხრილით, წყვილებით, ფორ
მულით,სქემის სა შუალებით.გაიღრმავეს ცოდნა ამ საკითხთან დაკავშირებით. წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
2019-2020 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა მათემატიკის წრე „პითაგორა “ . წრის შესახებ ინფორმაცია დროულად იყო ხელმისაწვდომი ყველა დაინტერესებული პირისათვის.
საგნობრივი წრე „პითაგორა “ მოიცავს საქმიანობის ერთ სემესტრს, მასში გაერთიანდა
მე-10 დ კლასის ექვსი მოსწავლე. საგნობრივი წრის დაგეგმვისას გათვალისწინებული იქნა მოსწავლეთა შესაძლებლობები და განხილული საკითხების შესაბამისობა ესგ_ის მოთხოვნებთან.
მოტივირებულ, მაძიებელ მოსწავლეებს სჭირდებათ დამატებითი მუშაობა, კონკრეტული მითითებები, თანამშრომლობითი, დამოუკიდებლი აზროვნების, ძიების , დაკვირვების უნარ-ჩვევების განვითარება.
პირველი სამუშაო შეხვედრის დროს ვისაუბრეთ საწრეო მუშაობის როლსა და მნიშნელობაზე მოსწავლის ცხოვრებაში, შევადგინეთ შეხვედრების გრაფიკი და შესასრულებელი სამუშაოების თემატიკა, გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები, ჩავინიშნე მათი მოთხოვნები, რაც გავითვალისწინე მუშაობის პროცესში.
წრის მიზანი იყო, მოსწავლეებში მათემატიკისადმი ინტერესის გაღვივება, ცოდნის გაღრმავება და კვლევითი უნარების განვითარება.მუშაობის პროცესში გამოვიყენე სხვადასხვა აქტივობები, სავარჯიშოები, დამხმარე მასალა, ამოცანები და მათემატიკური თავსატეხები. ყურადღება გავამახვილე მათემატიკური უნარ-ჩვევების (მსჯელობა, კომუნიკაცია, ამოცანების ამოხსნის უნარი) განვითარებაზე.მოსწავლეები მთელი ამ დროის განმავლობაში მუშაობდნენ გაკვეთილზე მიღებული მათემატიკური საკითხების გაღრმავება-განმტკიცებაზე,რაც მოსწავლეებს დაეხმარა გაეუმჯობესებინათ ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგები.შევთავაზე მრავალფეროვანი აქტივობები, მეცადინეობა ხალისიანი და საინტერესო რომ გამოსულიყო გამოვიყენე შემდეგი რესურსები: დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, პროექტორი,საჩვენებული ჯოხი, დავალების ბარათები, ფერადი წებოვანი ფურცლები.
მოტივირებულ, მაძიებელ მოსწავლეებს სჭირდებათ დამატებითი მუშაობა, კონკრეტული მითითებები, თანამშრომლობითი, დამოუკიდებლი აზროვნების, ძიების , დაკვირვების უნარ-ჩვევების განვითარება.
პირველი სამუშაო შეხვედრის დროს ვისაუბრეთ საწრეო მუშაობის როლსა და მნიშნელობაზე მოსწავლის ცხოვრებაში, შევადგინეთ შეხვედრების გრაფიკი და შესასრულებელი სამუშაოების თემატიკა, გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები, ჩავინიშნე მათი მოთხოვნები, რაც გავითვალისწინე მუშაობის პროცესში.
წრის მიზანი იყო, მოსწავლეებში მათემატიკისადმი ინტერესის გაღვივება, ცოდნის გაღრმავება და კვლევითი უნარების განვითარება.მუშაობის პროცესში გამოვიყენე სხვადასხვა აქტივობები, სავარჯიშოები, დამხმარე მასალა, ამოცანები და მათემატიკური თავსატეხები. ყურადღება გავამახვილე მათემატიკური უნარ-ჩვევების (მსჯელობა, კომუნიკაცია, ამოცანების ამოხსნის უნარი) განვითარებაზე.მოსწავლეები მთელი ამ დროის განმავლობაში მუშაობდნენ გაკვეთილზე მიღებული მათემატიკური საკითხების გაღრმავება-განმტკიცებაზე,რაც მოსწავლეებს დაეხმარა გაეუმჯობესებინათ ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგები.შევთავაზე მრავალფეროვანი აქტივობები, მეცადინეობა ხალისიანი და საინტერესო რომ გამოსულიყო გამოვიყენე შემდეგი რესურსები: დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, პროექტორი,საჩვენებული ჯოხი, დავალების ბარათები, ფერადი წებოვანი ფურცლები.
შევეცადე მოსწავლეებისათვის სასწავლო გარემო ყოფილიყო მშვიდი,
კეთლგანწყობილ ურთიერთობებზე აგებული, ასევე ვცდილობდი მრავალფეროვანი და
საინტერესო აქტივობები ყოფილიყო ყოველ მეცადინეობაზე. მეცადინეობებზე ვიყენებდი
რესურს, რომელიც ხელმისაწვდომი იყო ყველასათვის. მოსწავლეები იცავდნენ ქცევის
წესებს, ჩემს მიერ მიცემული ინსტრუქციები მათთვის იყო გასაგები.
ჩემი მიზანი იყო, რომ მოსწავლეთათვის ჩამენერგა საკუთარი ძალების რრწმენა და გამომემუშავებინა მათთვის დადებითი დამოკიდებულება მათემატიკის მიმართ. ამ მიზნით სამუშაოს დაწყებამდე ვაფრთხილებდი მოსალოდნელი შეცდომების შესახებ და გზადაგზა ვამეორებინებდი ამა თუ იმ წესს, ხშირად ვეუბნებოდი, რომ შეცდომის არ უნდა გვეშინოდეს, რადგან ის სწავლის განუყოფელი ნაწილია, მთავარია შეგვეძლოს მათი გამოვლენა და შემდეგ გაანალიზება დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს. მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას. მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებს, მათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
მუშაობა საკმაოდ ეფექტური გამოდგა. მუშაობის პროცესში მოსწავლეებმა შეძლეს პროგრამით გათვალისწინებული საკითხების ათვისება, მუშაობის პროცესში გრაფიკი და პროგრამა არ შეგვიცლია.მუშაობის პროცესში გამოიკვეთა საჭიროებები, მეტი რესურსის მოძიება, უფრო მეტი საინტერესო მასალების მორგება თემებზე. კარგი იქნებოდა მეტი თვალსაჩინოება და რესურსი მეჩვენებინა ,რასაც შემდეგ მუშაობაში გავითვალისწინებ.
გამოკითხვის შემდეგ გამოვლინდა,რომ მოსწავლეებს მოსწონთ საწრეო მუშაობა, ისინი კმაყოფილებას გამოხატავენ შექმნილი სამუშაო გარემოსათვის, ამომწურავი და გასაგები ახსნისათვის გაუგებარი საკითხების შემთხვევაში, საინტერესო აქტივობებისათვის და საერთოდ წრეობრივი მუშაობის შექმნისათვის.
მშობლებიც კმაყოფილებით და ენთუზიაზმით შეხვდნენ წრის დაარსებას, აღნიშნავენ, რომ წრე იყო კარგად ორგანიზებული, კმაყოფილი არიან მასწავლებლის
მუშაობით, მათი შვილი სიამოვნებით დადიოდა დაგეგმილ მეცადინეობაზე, უფრო ხალისით და მონდომებით მუშაობდა ამ კუთხით, რაც აკადემიურ მიღწევებზეც აისახა. საწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაში, უფრო მეტმა მოსწავლემ გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი.
ვიმედოვნებ,წრეში მომუშავე მოსწავლეები მეტად გაიღრმავებენ ცოდნას და მათემატიკისადმი ინტერესი და სიყვარული ჩამოუყალიბდებათ. მიღებული ცოდნა მოსწავლეებს დაეხმარებათ შემდგომი წარმატებისათვის.
ვიმედოვნებ,წრეში მომუშავე მოსწავლეები მეტად გაიღრმავებენ ცოდნას და მათემატიკისადმი ინტერესი და სიყვარული ჩამოუყალიბდებათ. მიღებული ცოდნა მოსწავლეებს დაეხმარებათ შემდგომი წარმატებისათვის.
წრის მუშაობა გაგრძელდება სემესტრის ბოლომდე. თუ მოსწავლეების და მშობლების
სურვილი იქნება, სასწავლო წლის ბოლომდე ვიმუშავებ მათთან.
წრის ხელმძღვანელი: მარინა ჯახაია
No comments:
Post a Comment