მათემატიკის წრე მე-9 კლასი (2019)


მათემატიკის საწრეო მუშაობა მე-93 კლასში ( პედაგოგი მარინა ჯახაია)

           მათემატიკა ასრულებს შუამავლის როლს ადამიანსა და ბუნებას შორის, მისი გამოყენების საზღვრები განსაკუთრებით მნიშვნელოვნად გაიზარდა XXI საუკუნეში, როცა ცხოვრებაში დამკვიდრდა ელექტრონული და გამოთვლითი მანქანები, მათემატიკის ავტორიტეტი ერთი ასად ამაღლდა.
         2019- 2020 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში  შეიქმნა  მათემატიკის წრე  სახელწოდებით  „ევრიკა“  .  სასკოლო მათემატიკური განათლების პროცესში განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება წრეობრივ მუშაობას. მას შეუძლია მოსწავლეებში გამოიმუშაოს ინტერესი და სიყვარული მათემატიკისადმი. სწორედ ამ მიზნით ჩამოვაყალიბეთ მათემატიკის წრე.  წრე ხელს   შეუწყობს  მათემატიკის  მოყვარული ბავშვების  გაერთიანებას.წრის  სამუშაო  თემები  მოცავს  მრავალფეროვან  დავალებებს  მოსწავლთა   შემეცნებითი  განვითარებისათვის.  ისინი  შერჩეული იქნება პრინციპით  „ მარტივიდან  რთულისაკენ“ , რაც  ხელს შეუწყობს  ლოგიკური  და  არგუმენტირებული   მსჯელობის  საფუძველზე  სწორი  დასკვნების  გამოტანის  უნარის  განვითარებასმათემატიკური  თამაშის  სახით  დავალებების შესრულება  მოსწავლეებს   დაეხმარება  გამოიმუშაოს  ცხოვრებაში   საჭირო  ჩვევებიპრინციპულობა  და  დაწყებული  საქმის  ბოლომდე  მიყვანის  უნარი.

          წრის სახელწოდება: ,,ევრიკა
მათემატიკის წრის მიზნები და ამოცანები :

Ø მათემატიკისადმი ინტერესის და სიყვარულის გამომუშავება;

Ø მათემატიკური აზროვნების დახვეწა;

Ø მათემატიკური ამოცანების კლასიკური და წარმოდგენითი მსჯელობის უნარის გამომუშავება;

Ø გამოჩენილი ქართველი მათემატიკოსების ბიოგრაფიული მონაცემების და მათემატიკის განვითარებაში მათი ღვაწლის გაცნობა;

Ø განსაკუთრებით მათემატიკისადმი მიდრეკილების მქონე ბავშვების გამოვლენა;

მათემატიკის წრეში მოსწავლეთა ჩართულობა ხელს შეუწყობს:
 მოსწავლეთა დაინტერესებას მათემატიკისადმი;
 სხარტი, ლაკონური აზროვნების ჩამოყალიბებას;
 თანამშრომლობითი უნარის განვითარებას;
 პასუხისმგებლობის გაზრდას;
თვითკრიტიკულობის უნარის განვითარებას.
წრე მუშაობს პარასკევს 14:20-15:20
წრეში გაერთიანებულია 9 მოსწავლე
1.ცერცვაძე ნინი
2.ბადაშვილი ლუკა
3. მულაძე ლუკა
4.ჯაკონია ნია
5.ჯანგირაშვილი ნუცა
6.ჯანგირაშვილი თიკა
7.გადელია ნინო
8.აბრამიშვილი ანა
9.გაბესკელიანი ნია

წრის სამუშაო პროგრამა
2019-2020 სასწავლო წელი
I სემესტრი
N

           თემა

აქტივობის აღწერა



რესურსი

დრო
1
შეხვედრა IX კლასის მოსწავლეებთან,სამუშაო თემატიკის გაცნობა


სამუშაო პროგრამის განხილვა,საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა . სამუშაო გრაფიკის დადგენა
 კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა, 
4. X.2019
2

რიცხითი სიმრავლეები.






რიცხვითი სიმრავლეების განხილვა .ქვესიმრავლეთა რაოდენობის დადგენა .მოქმედებები სიმრავლეებზე

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

11.X.2019
3

დებულების დასაბუთების ხერხები






დასაბუთების სხვადასხვა ხერხების გაცნობა.

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

18. X. 2019
4

ირაციონალურ გამოსახულებათა გარდაქმნა






ირაციონალური გამოსახულებების გარდაქმნა სხვადასხვა ხერხების გამოყენებით

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

25. X.2019
5

ილია ვეკუა--ქართველი მათემატიკოსი





მოკლე ბიოგრაფიისა და დამსახურების გაცნობა


 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

1.XI.2019
6

მოდულის შემცველი განტოლებები და უტოლობები





მოდულის შემცველი განტოლებების და უტოლობების ამოხსნა სხვადასხვა ხერხებით

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

8.XI.2019
7

ტექსტური ამოცანები





სხვადასხვა ტიპის ექსტური აოცანების ამოხსნა

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

15.XI.2019
8


გეომეტრიული ამოცანებ




გეომეტრიული
ამოცანების  სხვადაუფლებოდნენდასხვა გზით  ამოხსნა

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

22.11.2019
9

უტოლობათა სისტემა



უტოლობებისდა უტოლობაა სისტემის ამოხსნა  ინტერვალის მეთოდის გამოყენებით

      საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

29.11.2019
10

მათემატიკური ამოცანების ამოხსნა  უტოლობათა  გამოყენებით



საყოფაცხოვრებო ამოცანების ამოხსნის მათემატიკური მოდელის შექმნა უტოლობათა სისტემის გამოყენებით


 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

6.12.2019
11

მონაცემთა ანალიზი და სტატისტიკა



სტანდარტული გადახრის ალგორითმის უნარის განვითარება

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

13.12.2019
12

ფუნქცია წრფივი ფუნქცია



ფუნქციის მოცემის ხერხები, თვისებები

 საწერი  ფურცელი,  კალამი,  დაფა,  ფერადი  ცარცი,  კომპიუტერი,  მაგნიტური  დაფა,  სახელმძღვანელო, პლაკატები.

17.12.2019












დასწრების აღრიცხვა

N
გვარი
სახელი
თარიღი
ხელმოწერა
1
ცერცვაძე
ნინი
2
ბადაშვილი
ლუკა
3
მულაძე
გლუკა
4
ჯაკონია
ნია
5
ჯანგირაშვილი
ნუცა
6
ჯანგირაშვილი
თიკა

7
გადელია
ნინო
8
აბრამიშვილი ანა
ანა
9
გაბესკელიანი  
ნია

მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ----------------------------------------------


1.       დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?


                        ---------------------------------------------------------


                2.     საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის
გაღრმავებაში?
-                          --------------------------------------------------------

3.საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ

 არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?

                      ---------------------------------------------------------

4.       იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?

           ---------------------------------------------------------

5.       რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?

                     1    2    3    4    5    6    7    8    9    10


მშობლის კითხვარი

                                                                                                               გვარი ,სახელი ----------------------------------------------


1.       დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის  წრის შექმნის შესახებ?

---------------------------------------------------------


2.       საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის

 გაღრმავებაში თქვენს შვილს?

---------------------------------------------------------

3.       საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ

არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?

                             ---------------------------------------------------------

4.       იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო
მოსწავლეთათვის?

                     ---------------------------------------------------------


5.       რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?


                    1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

      2019 წლის 4 ოქტომბერს პირველად შეიკრიბნენ  მათემატიკის წრის წევრები. მათ გავაცანი საწრეო მუშაობის მიზანი და ამოცანები. აგრეთვე ის, რომ წრე ჩატარდება ყოველ პარასკევს 14:20-15:20 საათზე. შემდეგ გავაცანი სამუშაო პროგრამა და კონკრეტულად ის საკითხები, რომლებზეც გვექნებს   მუშაობა პირველი სემესტრის განმავლობაში.
       11  ოქტომბერს მორიგი მეცადინეობა ჩატარდა.მოსწავლეებმა განიხილეს სიმრავლეა ჩაწეის ხერხები ,შეასრულეს მოქმედებები სიმრავლეებზე.ვეის დიაგრამების გამოყენებით ამოხსნეს ამოცანები.  ფორმულის მეშვეობით გამითვალეს ქვესიმრავლეთა რაოდენობა .მოსწავლეებმა  გაიღრმავეს ცოდნა სიმრავლეებზე . წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
          18 ოქტომბერს შედგა წრის მორიგი მეცადინეობა. ამ მეცადინეობის მიზანი იყო მოსწავლეები გაცნობოდნენ დასაბუთების სხვადასხვა ხერხებს. მოსწავლეებმა ჩამოაყალიბეს მოცემული დებულების შებრუნებული,საწინააღმდეგო ,საპირისპიროს შებრუნებული დებულებები.დაამტკიცეს მათემატიკური დებულებები საწინააღმდეგოს დაშვების წესის, კონტრმაგალითების გამოყენებით .ბავშვებმა ხალისით შეასრულეს სავარჯიშოები და გააკეთეს  შესაბამისი ჩანაწერები. შეხვედრამ ხალისიანად და საინტერესოდ ჩაიარა.
         25 ოქტომბერს ჩატარდა  წრის მორიგი მეცადინეობა. ამ მეცადინეობის მიზანი  იყო ირაციონალური  გამოსახულებების გარდაქმნა სხვადასხვა ხერხების გამოყენებით.მოსწავლეებმა ყურადღებით შეასრულე ამ თემაზე სხვადასხვა ტიპის სავარჯიშოები და ამოცანებიმოსწავლეებს განუმტკიც ცოდნა კონკრეტულ საკითხებში.
       1 ნოემბერს  ჩატარდა  წრის მორიგი მეცადინეობა.   მეცადინეობის მიზანი იყო  მოსწავლეებისთვის გამოჩენილი ქართველი მათემატიკოსის ილია ვეკუას მოკლე ბიოგრაფიისა და დამსახურების გაცნობა.მოსწავლეებმა უყურეს დოკუმენტურ ფილმს ილია ვეკუას ცხოვრებასა და მოღვაწეობაზე.გამოთქვეს სურვილი დამოუკიდებლად ინტერნეტის საშუალებით გაცნობოდნენ სხვა გამოჩენილი ქართველი მათემატიკოსების მიღწევებს .

8  ნოემბერს ჩატარდა   სამუშაო წრის მეცადინეობა ,რომლის მიზანი იყო მოსწავლეები დაუფლებოდნენ  მოდულის შემცველი განტოლებების და უტოლობების ამოხსნას სხვადასხვა ხერხებით .მოსწავლეებმა გაიხსენეს თუ როგორ ხდება  მოდულის ცნება, საკოორდინატო წრფეზე შუალედების გამოსახვა,  იპოვეს მანძილი ორ წერტილს შორის და ჩაწერეს ის ფორმულის სახით.საკოორდინატო წრფის  დახმარებით ამოხსნეს მოდულის შემცველი განტოლებები და უტოლობები.გაიღრმავეს ცოდნა ამ საკითხთან დაკავშირებით. წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
          15  ნოემბერს ჩასატარებელი სამუშაო წრის მიზანი იყო ტექსტური ტიპის ამოცანების ამოხსნა.მოსწავლეებმა ჩამოაყალიბეს ასეთი ტიპის ამოცანების ამოხსნის ეტაპები და მასზე დაყრდნობით ამოხსნეს ამოცანები მოძრაობაზე, მუშაობაზე, სითხეთა კონცენტრაციაზე. გაიღრმავეს ცოდნა ამ საკითხთან დაკავშირებით. წრის მუშაობამ მიზანს მიაღწია.
       22  ნოემბერს შედგა მორიგი სამუშაო წრის მეცადინეობა, რომლის მიზანი იყო გეომეტრიული ამოცანების   ამოხსნ.წრის მეცადინეობაზე მოსწავლეებმა ამოხსნეს ამოცანები  განსხვავებული ფორმის ფიგურათა ფართობების  გამოთვლაზე. მოსწავლეებმა გააკეთეს ფერადი ფურცლებით გეომეტრიული ფიგურებისგან შედგენილი  აპლიკაციები და გამოთვალეს მათი ფართობები. წრის მუშაობა ჩატარდა საინტერესოდ და ხალისიანად.

საწრეო მუშაობის რეფლექსია

      2019-2020 სასწავლო წლის პირველ  სემესტრში შეიქმნა მათემატიკის  წრე ევრიკა . წრის შესახებ ინფორმაცია დროულად იყო ხელმისაწვდომი ყველა დაინტერესებული პირისათვის.
             საგნობრივი წრე ევრიკამოიცავს საქმიანობის ერთ სემესტრს, მასში გაერთიანდა მე-9 3კლასის  ცხრა მოსწავლე. საგნობრივი წრის დაგეგმვისას გათვალისწინებული იქნა მოსწავლეთა შესაძლებლობები და განხილული საკითხების შესაბამისობა ესგ_ის მოთხოვნებთან.
       
            
მოტივირებულ, მაძიებელ მოსწავლეებს სჭირდებათ დამატებითი მუშაობა, კონკრეტული მითითებები, თანამშრომლობითი, დამოუკიდებლი აზროვნების, ძიების , დაკვირვების უნარ-ჩვევების განვითარება.
     
პირველი სამუშაო შეხვედრის დროს ვისაუბრეთ საწრეო მუშაობის როლსა და მნიშნელობაზე  მოსწავლის ცხოვრებაში, შევადგინეთ შეხვედრების გრაფიკი და შესასრულებელი სამუშაოების თემატიკა, გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები, ჩავინიშნე მათი მოთხოვნები, რაც გავითვალისწინე მუშაობის პროცესში.
     
წრის მიზანი იყო, მოსწავლეებში  მათემატიკისადმი    ინტერესის  გაღვივებაცოდნის გაღრმავება და კვლევითი  უნარების განვითარება.მუშობის პროცესში გამოვიყენე  სხვადასხვა აქტივობები, სავარჯიშოები, დამხმარე მასალა, ამოცანები  და  მათემატიკური თავსატეხები. ყურადღება გავამახვილე  მათემატიკური  უნარ-ჩვევების (მსჯელობა, კომუნიკაცია, ამოცანების ამოხსნის უნარი) განვითარებაზე.მოსწავლეები მთელი ამ დროის განმავლობაში მუშაობდნენ გაკვეთილზე მიღებული მათემატიკური საკითხების გაღრმავება-განმტკიცებაზე,რაც მოსწავლეებს დაეხმარა გაეუმჯობესებინათ ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგები.შევთავაზე  მრავალფეროვანი აქტივობები, მეცადინეობა ხალისიანი და საინტერესო რომ  გამოსულიყო გამოვიყენე  შემდეგი რესურსები: დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, პროექტორი,საჩვენებული ჯოხი, დავალების ბარათებიფერადი წებოვანი ფურცლები.
          შევეცადე მოსწავლეებისათვის სასწავლო გარემო ყოფილიყო მშვიდი, კეთლგანწყობილ ურთიერთობებზე აგებული, ასევე ვცდილობდი მრავალფეროვანი და საინტერესო აქტივობები ყოფილიყო ყოველ მეცადინეობაზე. მეცადინეობებზე ვიყენებდი რესურს, რომელიც ხელმისაწვდომი იყო ყველასათვის. მოსწავლეები იცავდნენ ქცევის წესებს, ჩემს მიერ მიცემული ინსტრუქციები მათთვის იყო გასაგები. 
         საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად: გზადაგზა  ვახალისებდი  მოსწავლის წარმატებასმაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზსმოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.  მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავიათ ნამუშევრებსმათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
   მუშაობა საკმაოდ ეფექტური გამოდგამუშაობის პროცესში მოსწავლეებმა შეძლეს პროგრამით გათვალისწინებული საკითხების ათვისება, მუშაობის პროცესში გრაფიკი და პროგრამა არ შეგვიცლია.მუშაობის პროცესში გამოიკვეთა საჭიროებები, მეტი რესურსის მოძიება, უფრო მეტი საინტერესო მასალების მორგება თემებზე. კარგი იქნებოდა  მეტი თვალსაჩინოება და რესურსი მეჩვენებინა ,რასაც შემდეგ მუშაობაში გავითვალისწინებ.
 გამოკითხვის შემდეგ  გამოვლინდა,რომ მოსწავლეებს მოსწონთ საწრეო მუშაობაისინი მაყოფილებას გამოხატავენ შექმნილი სამუშაო გარემოსათვისამომწურავი და გასაგები ახსნისათვის გაუგებარი საკითხების შემთხვევაშისაინტერესო აქტივობებისათვის და საერთოდ წრეობრივი მუშაობის შექმნისათვის.
  მშობლებიც კმაყოფილებით და ენთუზიაზმით შეხვდნენ წრის დაარსებასაღნიშნავენრომ წრე იყო კარგად ორგანიზებული,  კმაყოფილი არიან მასწავლებლის მუშაობით, მათი შვილი  სიამოვნებით დადიოდა დაგეგმილ მეცადინეობაზე,  უფრო ხალისით და მონდომებით  მუშაობდა ამ კუთხითრაც  აკადემიურ მიღწევებზეც აისახა
     
ვიმედოვნებ,წრეში მომუშავე მოსწავლეები მეტად გაიღრმავებენ ცოდნას და მათემატიკისადმი ინტერესი და სიყვარული ჩამოუყალიბდებათ მიღებული ცოდნა მოსწავლეებს დაეხმარებათ შემდგომი წარმატებისათვის.
             წრის მუშაობა გაგრძელდება სემესტრის ბოლომდე. თუ მოსწავლეების და მშობლების  სურვილი იქნება, სასწავლო წლის ბოლომდე ვიმუშავებ მათთან.

     
                               წრის ხელმძღვანელი: მარინა ჯახაია



 


























No comments:

Post a Comment